Pieter Hofland Yaviva groothandel natuurlijke cosmetica

Pieter Hofland Yaviva groothandel natuurlijke cosmetica

“NVEY ECO met Boho Cosmetics is een killer combination”

Tholen – Yaviva is sinds eind 2014 actief als distributeur op de markt van biologische, verantwoorde en duurzame cosmetica. “We willen uiteindelijk de nummer 1 groothandel in eco-cosmetica van Nederland worden. Het voordeel is dat onze klanten meerdere lijnen neer kunnen zetten, vanuit één leverancier”, vertelt oprichter Pieter Hofland. Yaviva vertegenwoordigt momenteel de merken Boho Cosmetics, Santaverde, Benecos, Lovea, Tasty Skincare, Amanprana, Lavera, NVEY ECO, Indemne en Surya Brasil.

De reacties zijn in ieder geval positief: “Het gaat erg goed, ik merk dat we echt een gat in de markt vullen. Het mooie is dat we een fullservice distributeur zijn. Onze klanten kunnen bij ons ook voor advies over de producten terecht. Naast trainingen op locatie houd ik met eigenaren van salons ook regelmatig een telefonisch ‘spreekuur’. We stemmen de leveringen persoonlijk met de klanten af, gebaseerd op hun wensen. We bepalen graag met hen welke merken ze het beste naast elkaar kunnen zetten.”

Kleurrijke make-up van Boho en NVEY ECO.

Volgens Pieter is vooral de veelzijdigheid van het aanbod van Yaviva een grote pre: “Er zijn bijvoorbeeld niet veel distributeurs met vijf biologische make-upmerken. Klanten die het aandurven ervaren dat het echt werkt om verschillende merken naast elkaar aan te bieden. NVEY ECO met Boho Cosmetics blijkt bijvoorbeeld een ‘killer combination’. Lavera loopt ook uitstekend. Dit geldt tevens voor Santaverde. En naast Boho en NVEY ECO doet ook Tasty Skincare het erg goed. Onlangs hebben we de natuurlijke haarverf van Surya Brasil geïntroduceerd. Dit is echt het beste product dat te verkrijgen is op het gebied van haarkleuring, omdat het je haar ook meteen verzorgt. Het is verkrijgbaar van zilvergrijs, tot blond tot zwart.”

Revolutie

Volgens Pieter is er echt een revolutie gaande op de markt van biologische, verantwoorde en duurzame cosmetica. “Er is veel vraag naar deze producten vanuit schoonheidsalons en zelfstandige winkels. Veel van onze klanten zijn al bekend met de handel, maar nog niet met natuurlijke cosmetica. Wij geven hen graag tips voor de presentatie van deze producten en vertellen hen waar ze op moeten letten bij de verkoop.”

Publicatiedatum: 24-7-2015
Auteur: Lenneke Schot
Copyright: www.biojournaal.nl

YavivaIndex1

Yaviva natuurlijke Makeup

Yaviva natuurlijke Makeup