Vergroen de cosmetica in je retailconcept

Home/Vergroen de cosmetica in je retailconcept
Vergroen de cosmetica in je retailconcept 2017-07-13T17:59:07+00:00
Yaviva groothandel distributeur eco natuurlijk cosmetica

Vergroen je (retail) concept

De consument van nu wordt steeds kritischer. De afgelopen jaren zijn veel merken en ingrediënten het onderwerp van gesprek geweest in spraakmakende onderzoeken die soms best wel een beetje schokkende uitkomsten lieten zien.

Zijn de ingrediënten in reguliere cosmetica eigenlijk wel 100% veilig?

Veel ingrediënten in reguliere cosmetica blijken eigenlijk helemaal niet zo goed te zijn, en al helemaal niet zo veilig. Niet alleen blijken bepaalde toevoegingen in reguliere cosmetica, zoals parabenen en chemische zonnefilters, de huid te irriteren, maar ze worden zelfs in een adem genoemd met gevaren voor de huid en ook de gezondheid. Wij beseffen natuurlijk dat enorm veel wetenschappers enorm veel onderzoek gedaan hebben, en dat de uitkomsten hiervan elkaar soms tegenspreken, maar het feit alleen al dat er überhaupt onderzoek gedaan wordt naar deze ingrediënten, lijkt ons al reden genoeg om sowieso voor een veilige(re) keus te gaan. Die veilige keus is natuurlijke cosmetica.

Wat is natuurlijke cosmetica eigenlijk? En past het in mijn retail concept?

Het begrip ‘natuurlijk’ is helaas een beetje vaag. In feite mag een fabrikant zijn product al natuurlijk noemen, als er slechts 1 natuurlijk ingrediënt in zijn formule zit. Wij vinden het onacceptabel dat dit soort cosmetica over de toonbank gaat als zijnde ‘natuurlijk’. Onze natuurlijke producten bevatten daadwerkelijk alleen maar natuurlijke ingrediënten, ingrediënten die dus uit de natuur komen en niet synthetisch in een laboratorium gemaakt zijn. Een groot deel van de ingrediënten in onze producten is zelfs biologisch. Gelukkig is de term ‘biologisch’ wel beschermd. Een ingrediënt mag biologisch genoemd worden wanneer deze volgens zeer strenge eisen is geteeld, zonder kunstmest of andere chemische bestrijdingsmiddelen.

De retail en de consument anno nu

De ‘groene’ trend is inmiddels overal doorgedrongen. Ook in de retail. Mensen zijn kritischer en bewuster en beseffen steeds meer hoe belangrijk het is om respectvol met de natuur om te gaan. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de vraag naar eco-producten zeer sterk is toegenomen. De consument van nu wil gezonder eten, maar is zich ook bewust van de cosmetica die dagelijks gebruikt wordt. Deze cosmetica moet doen wat ‘ie belooft, prettig in gebruik zijn en bovenal geen schade berokkenen (of berokkend hebben) aan mens, dier en milieu. Fair trade, dierproefvrij en vegan zijn begrippen die een steeds grotere en belangrijkere rol gaan spelen in het alledaagse leven van jouw consument. Zij willen dat de producten die ze consumeren, goed, gezond, eerlijk en veilig zijn, voor mens, dier en milieu.

De juiste kennis in jouw bedrijf

Heb je de stap genomen om over te gaan naar een (deel)assortiment natuurlijke huidverzorging? Een geweldige keus die in de huidige tijd zeker zal bijdragen aan de groei van jouw bedrijf! Wij begeleiden je graag in dit proces. Wanneer jij namelijk over de juiste kennis beschikt, zul je deze kennis ook kunnen delen met je klant. Op deze manier kun je perfect tegemoetkomen aan de wensen en noden van je consument.

Neem vandaag nog contact op: info@yaviva.nl of bel ons op 0343-755287

vrijheid om te ondernemen

Want wie is hier nou de ondernemer?

ECO!

What else?

One Stop Shopping

Eén mail adres, één telefoonnummer vaor al(!) je ECO cosmetica

Samen Groot!

Samen doen, samenwerken, samen GROOT!